برطرف بوی بد دهان

به گزارش وبلاگ مستر، اگر شما هم از بوی بد دهان تان رنج می برید، نکات زیر را از قلم نیاندازید، شاید مفید واقع شد! 1- بوی بد دهان را جدی بگیرید و در برطرف آن کوشا باشید. دیگران اگرچه احتمالاً در بازگو کردن این عیب شما خویشتندار هستند، اما بوی بد دهان تان باعث ایجاد تصویری مخدوش از شما در روابط اجتماعی و فکر سایرین خواهد شد.

برطرف بوی بد دهان

برطرف بوی بد دهان

آنچه از آن می رنجید و می رنجانید!

اگر شما هم از بوی بد دهان تان رنج می برید، نکات زیر را نباید فراموش کنید، شاید مفید واقع شد!

1- بوی بد دهان را جدی بگیرید و در برطرف آن کوشا باشید. دیگران اگرچه احتمالاً در بازگو کردن این عیب شما خویشتندار هستند، اما بوی بد دهان تان باعث ایجاد تصویری مخدوش از شما در روابط اجتماعی و فکر سایرین خواهد شد.

2- بوی بد دهان و حتی طعم تلخ آن در طولانی مدت احتمالاً نشان دهنده بیماری لثه است. حتماً آن را پیگیری کنید.

3- مشکل بزرگ در ایجاد بوی بد دهان، تجمع ذرات به جامانده از غذا و سپس جمع شدن باکتری ها در دندان هاست. به این منظور مسواک زدن و نخ دندان را هرگز نباید فراموش کنید.

4- سطح زبان هم یک مخفیگاه فوق العاده برای باکتری هاست. اگر زبان پاک کن دارید، حتماً زبان تان را با آن هر روز شستشو بدهید. در غیر این صورت آن را مسواک کنید.

5- بوی بد دهان معمولاً ناشی از بیماری های موضعی دهان و دندان است. در اولین مرحله به دندان پزشک مراجعه کنید و فضای دهان و دندان های خود را برای درمان در اختیار او قرار بدهید. اگر بهبودی حاصل نشد و همچنان بوی بد دهان ادامه داشت، به متخصصان گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. احتمالاً گره کار شما به دست آنها باز خواهد شد.

6- در صورت تداوم بوی بد دهان، لیستی از خوراکی ها و داروهایی که مصرف می کنید به پزشک نشان بدهید. بعضی از داروها چنین عوارضی در پی دارند.

7- افراد خشک دهان، بیشتر مبتلا به بوی بد دهان می شوند. به این گونه افراد توصیه می گردد آدامس بدون قند بجوند و از مایعات، بیشتر استفاده نمایند.

8- مصرف دخانیات هم بوی بد دهان را ایجاد یا تشدید می نماید. بعلاوه احتمال ابتلا به سرطان دهان در افرادی که دخانیات مصرف می نمایند، بیشتر است.

9-بوی بد دهان در ساعات اولیه صبح و پس از بیدار شدن را نباید زیاد جدی گرفت. این مشکل طبیعی به واسطه کاهش بزاق دهان در طول شب و هم عدم فعالیت محیط دهان پیش می آید و با یک وعده غذاخوردن یا مسواک کردن مرتفع خواهد شد.

10- به طور کلی جهت کاهش بوی بد دهان باید از سیگار کشیدن، نوشیدن نوشابه های بودار، خوردن غذاهای با ادویه زیاد، غذاهای گوشتی فراوان، غذاهای معطر به پیاز یا سیر و هم افراط در مصرف مواد چربی دار مخصوصاً کره و روغن های مختلف اجتناب کرد. خوردن میوه های تازه و سبزیجات هم در کاهش بوی بد دهان مؤثر است.

منبع: نشریه کوچه ما، شماره 8.

منبع: راسخون

به "برطرف بوی بد دهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف بوی بد دهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید