خبرنگاران 15 هزار تن کالا برای توزیع در ماه رمضان به خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش وبلاگ مستر، مشهد- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: 15 هزار و 354 تن کالای اساسی طرح تنظیم بازار سهمیه ماه مبارک رمضان به این استان اختصاص یافت که به زودی در بازار عرضه می شود.

خبرنگاران 15 هزار تن کالا برای توزیع در ماه رمضان به خراسان رضوی اختصاص یافت

علی رسولیان چهارشنبه شب در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی اضافه نمود: در این ارتباط چهار هزار و 44 تن برنج هندی، 2 هزار و 22 تن گوشت مرغ، چهار هزار و 44 تن روغن نباتی، چهار هزار و 44 تن شکر و یک هزار و 200 تن گوشت منجمد به استان اختصاص یافته که به نسبت جمعیت در مشهد و شهرستان های استان توزیع خواهد شد.

وی گفت: براساس بررسی قیمت کالا و خدمات در استان طی یک ماه اخیر شاهد افزایش قیمت در برخی کالاها هستیم که تلاش می کنیم با افزایش عرضه و نظارت بیشتر قیمت ها را متعادل کنیم.

وی ادامه داد: در این مدت قیمت حبوبات، برنج، پرتقال، سیب و رخی نهاده های دامی افزایش داشته و نرخ لبنیات، برخی مصالح ساختمانی مانند سیمان و گچ تغییری نداشته، در مقابل قیمت آهن آلات نیز فرایند کاهشی داشته است.

رسولیان گفت: قیمت گروهای کالایی مزبور در خراسان رضوی تفاوت زیاد با نرخ متوسط کشوری آن ندارد اما در مجموع قیمت ها در یک ماه اخیر افزایش داشته است.

وی اضافه نمود: سهمیه شکر صنعتی خراسان رضوی مربوط به 25 اسفندماه پنج هزار و 600 تن است که هنوز کارخانه هفت تپه این حواله را به استان تحویل نداده است.

وی با اشاره به وجود 80 هزار تن شکر در انبارهای خراسان رضوی ادامه داد: تلاش می شود حواله شکر صنعتی خراسان رضوی به جای دریافت از کارخانه هفت تپه از انبارهای استان تامین شود.

رسولیان گفت: قیمت حبوبات به دلیل افزایش تقاضا و محدودیت در مبادلات با آسیای میانه طی یک ماه اخیر رشد غیرمنطقی داشته که باید نشستی با واردکنندگان استان برگزار شود تا واردات حبوبات افزایش یابد، ضمن اینکه باید برای توسعه سطح زیر کشت این محصولات در استان نیز چاره ای اندیشیده شود.

وی اضافه نمود: 140 تن لوبیا در انبارهای استان موجود است که به زودی ترخیص خواهد شد و نباید اجازه داد این میزان لوبیا خارج از خراسان رضوی عرضه شود.

وی ادامه داد: از 16 اسفند ماه سال گذشته تا 16 فروردین ماه امسال 6 میلیون و 800 هزار قطعه جوجه ریزی در استان انجام گرفت که بسیار بیشتر از نیاز استان بوده است، کشتارگاه ها موظف هستند میزان تعهد استان در خصوص خرید مرغ از مرغداران را محقق کنند.

رسولیان گفت: در بسته معیشتی که از سوی خراسان رضوی برای کمک به نیازمندان تهیه شده است، علاوه بر کالاهای اساسی مانند برنج و شکر که از سهمیه طرح تنظیم بازار استان تامین می شود، از کالاهایی مانند مواد لبنی، گوشت قرمز منجمد و گوشت مرغ نیز استفاده خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 15 هزار تن کالا برای توزیع در ماه رمضان به خراسان رضوی اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 15 هزار تن کالا برای توزیع در ماه رمضان به خراسان رضوی اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید