تعطیلی آرامستان های اهواز در ایام عید فطر

به گزارش وبلاگ مستر، خبرنگاران/خوزستان دبیر شورای سلامت اهواز گفت: هر چند فرایند ابتلا در اهواز در یک هفته اخیر سیر نزولی پیدا نموده است اما اگر قرار باشد بازارها شلوغ و دید و بازدیدهای عید فطر برقرار باشند، قطعا بعد از عید فطر فرایند ابتلا افزایشی خواهد شد.

تعطیلی آرامستان های اهواز در ایام عید فطر

امراله مردانی در گفت وگو با وبلاگ مستر با اشاره به خریدها و دید و بازدیدهای ایام عید فطر اظهار کرد: در حال حاضر مشاغل گروه 1 و 2 می توانند فعالیت نمایند و تعداد واحدهای صنفی فعال بیشتر شده است اما طبق دستورالعمل، به مشاغلی که پروتکل های بهداشتی را رعایت ننمایند هشدار داده می گردد و در نهایت پلمب و به دادگاه معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: هر چند فرایند ابتلا در اهواز در یک هفته اخیر سیر نزولی پیدا نموده است اما اگر قرار باشد بازارها شلوغ و دید و بازدیدهای عید فطر برقرار باشند، قطعا بعد از عید فطر فرایند ابتلا افزایشی خواهد شد.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در همه مناطق مرتبا با شیوخ و بزرگان طوایف، جلسات و نشست هایی برگزار شده است تا از مردم بخواهند از دید بازدید خودداری نمایند.

وی توضیح داد: با توجه به رسم و رسوماتی که وجود دارد، در ایام عید مردم به آرامستان ها می فرایند که در این زمینه با مدیر عامل آرامستان ها هماهنگی هایی اجرا شده تا این اماکن تعطیل باشند.

مردانی اضافه کرد: به جایی رسیده ایم که صفر تا صد کار، در دست مردم است و تنها مردم هستند که مشخص نماینده فرایند ابتلا به بیماری هستند که آیا این فرایند کاهشی باشد یا افزایشی و تنها خود مردم می توانند به ما یاری کند.

وی گفت: در حال حاضر 60 درصد موارد ابتلا به ویروس کرونا مربوط به نشست های خانوادگی و دورهمی ها است و زمانی که دید و بازدیدها و دورهمی ها نباشد، عملا زنجیره کرونا قطع می گردد.

دبیر شورای سلامت اهواز اضافه کرد: اکنون شهرهای قرمز استان خوزستان به سه شهر کاهش پیدا نموده است و این کاهش، با همکاری مردم رخ داده اما این فرایند، شنماینده است و اگر قرار باشد دید و بازدیدهای عید فطر انجام شوند، هر لحظه ممکن است شهرهای قرمز نیز افزایش یابند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تعطیلی آرامستان های اهواز در ایام عید فطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی آرامستان های اهواز در ایام عید فطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید