تصاویر و فیلم ، ماجرای گرازکشی خارجی ها در ایران با مجوز سازمان محیط زیست

به گزارش وبلاگ مستر، سال هاست که پای شکارچیان خارجی به کشورمان باز شده و با پرداخت مبالغی مجوز شکار در زیستگاه های حیوانات وحشی از جمله گراز را کسب می نمایند. اما کسانی که این مجوزها را صادر می نمایند از تخریب زیستگاه ها و خطراتی که این موضوع حتی برای زیستگاه های انسانی دارد، غافلند.

تصاویر و فیلم ، ماجرای گرازکشی خارجی ها در ایران با مجوز سازمان محیط زیست

به گزارش وبلاگ مستر به نقل از میزان، گراز یکی از جانورانی است که صدور مجوز شکار آن هر سال شکارچیان خارجی را روانه زیستگاه های این حیوان در کشورمان به ویژه استان های شمالی می نماید.

این شکارچیان بابت شکار هر گراز، بسته به طول دندان نیش جانور شکار شده بین 400 تا 900 یورو به سازمان حفاظت محیط زیست و شرکت برگزارنماینده تور شکار پرداخت می نمایند.

شکار گراز طی سال های اخیر انتقاد کارشناسان محیط زیست را به همراه داشته است. به گفته منتقدان، گراز منبع اصلی خوراک جانوران گوشتخواری همچون پلنگ، گرگ، کفتار، روباه، گربه جنگلی و پرندگان شکاری است و حذف بی رویه آن از زیستگاه ها نه تنها جمعیت این گوشتخواران را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه آنها را در پی یافتن طعمه به سوی جوامع انسانی و گله های احشام سوق می دهد.

در حالی که سازمان حفاظت محیط زیست علت صدور مجوز شکار گراز را محافظت از زمین های کشاورزی عنوان می نماید، فعالان محیط زیست با بیان این که کشتار گراز در داخل جنگل و زیستگاه های وحوش راه حل محافظت از مزارع نیست، استفاده از محصولات دافع گراز را که در سایر کشورها برای دور نگه داشتن این حیوان از مزارع مورد استفاده قرار می گیرد، راه منطقی حفاظت از محصولات کشاورزی می دانند؛ محصولاتی ارزان قیمت که در صورت حمایت دولت هم تولیدشان در داخل کشور مقدور است و هم وارداتشان از کشورهای دیگر.

یکی دیگر از دلایل انتقاد کارشناسان محیط زیست از گرازکشی در زیستگاه ها، شلیک مکرر گلوله و حضور سگ های شکارچیان است که امنیت زیستگاه ها را از بین می برد و شرایطی ناامن برای بقای وحوش فراهم می آورد.

در ادامه، تصاویری را که شکارچیان خارجی از گرازکشی خود در ایران در فضای مجازی منتشر نموده اند، می بینید. علاوه بر عکس ها، در فیلم هم مشاهده می گردد که بی رحمی شکارچیان حتی تیر خلاص را هم از گراز نگون بخت دریغ می نمایند و فرصتی برای سگ های شکاری فراهم می آورند که حیوان زخمی را زجرکش نمایند. این فیلم توسط شکارچیان خارجی تهیه و در سایت شرکت خارجی برگزارنماینده تور شکار منتشر شده است.

ویدئویی در این زمینه در زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.

فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر و فیلم ، ماجرای گرازکشی خارجی ها در ایران با مجوز سازمان محیط زیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر و فیلم ، ماجرای گرازکشی خارجی ها در ایران با مجوز سازمان محیط زیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید