تجربه شنیدن خبر های خوب و حمایت های ویژه در بیستمین جشنواره ابوریحان ، علوم سلامت رونق تازه می گیرد

به گزارش وبلاگ مستر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره برگزاری بیستمین جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی به عنوان جشنواره ای مهم در عرصه علوم سلامت شرح داد.

تجربه شنیدن خبر های خوب و حمایت های ویژه در بیستمین جشنواره ابوریحان ، علوم سلامت رونق تازه می گیرد

افشین زرقی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه وبلاگ مستر درباره برگزاری جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی گفت: 20 سال است که هفته پژوهش در دانشگاه گرامی داشته می گردد و سال جاری هم بیستمین دوره جشنواره پژوهشی به همین مناسبت برگزار خواهد شد منتها از سال 1392 این جشنواره پژوهشی از حالت داخلی به مراسمی ملی و بین المللی تبدیل شده است و در آن روز به نام جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی در کشور ثبت شد.

زرقی با بیان اینکه امروزه جشنواره پژوهشی ابوریحان بیرونی یک جشنواره مهم در عرصه علوم سلامت است، بیان کرد: این جشنواره اساسا سه هدف را دنبال می نماید که هدف اول، تقدیر از پژوهشگران داخلی است، پژوهشگرانی که بیشترین فعالیت را در سال گذشته داشتند لذا در حوزه های مختلف اساتید (در سه رده استادی، دانشیاری، استادیاری در دو شاخه بالینی و علوم پایه)، دانشجویی، فناوری، مجله، کتاب، غرفه و پوستر برگزیدگان معرفی می شوند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اضافه نمود: هدف دیگر، گزینش کردن پژوهشگران بیرونی است و در دو مقوله جداگانه صورت می گیرد ابتدا پژوهشگرانی که در داخل کشور پژوهشی را انجام می دهند، اما در دانشگاه ما نیستند و سپس پژوهشگران ایرانی خارج از کشور که فعالیت پژوهشی دارند.

به گفته وی، تقدیر از پژوهشگران بیرونی به منظور تقویت تعاملات دانشگاه با بیرون از دانشگاه و مرز های بین المللی است که این امر نگاه خارج از بخشی هدف دوم جشنواره را نشان می دهد.

زرقی هدف سوم برگزاری جشنواره ابوریحان را ارائه گزارش جامعی از فعالیت های معاونت تحقیقات و فناوری از جمله گزارش های اقتصادی، عملکردی و برون دادی بیان کرد و درباره میزان استقبال شرکت نمایندگان و پژوهشگران گفت: سال جاری با شور پژوهشی که ایجاد شد 113 نفر به رقابت پرداختند و درنهایت 19 نفر در شاخه های مختلف برگزیده شناخته شدند.

وی اضافه نمود: معمولا همه ساله استقبال از جشنواره پرشور بوده و تقریبا تمام افرادی که در زمره پژوهش کار می نمایند در این جشنواره حضور دارند. سال گذشته حدود 500 نفر در جشنواره شرکت کردند و سال جاری پیش بینی می کنیم که شور و هیجان بیشتر باشد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: سال جاری جشنواره ابوریحان بیرونی با چند خبر خوب همراه است که از جمله آن می توان به حمایت های مطلوب تر از برگزیدگان اشاره نمود درواقع در این جشنواره گرنت های جدیدی را برای پژوهشگران خواهیم داشت تا تسهیلات بیشتری را برای انجام پژوهش های کیفی تر داشته باشند همچنین از یک گرنت خاص به نام یکی از اساتید پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی (اخیرا به درجه بازنشستگی نایل شدند) رونمایی می کنیم.

به گفته وی، در عرصه فعالیت این استاد پیشکسوت فراخوان کشوری اعلام شد تا گرنتی به نام ایشان برای قدردانی از افرادی که 40 سال کوشش کردند و شاگردان و پژوهشگران بسیاری در کشور تربیت کردند، معرفی گردد.

زرقی گفت: از آنجایی که دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی یک دانشگاه نسل سومی است و به بحث های فناوری توجه ویژه دارد، سال جاری شعار جشنواره حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم انتخاب شده که شعاری فناورانه است و این پیغام را می رساند که با حمایت از محققان و پژوهشگران برتر به دنبال پژوهش های کاربردی و برطرف نماینده مسائل نظام سلامت هستیم.

وی با بیان اینکه در جشنواره ابوریحان چند خبر خوب فناورانه اعلام می گردد، گفت: در این جشنواره اشاره ای به تعاملات بین المللی خواهیم داشت، چون در سال قبل گفتیم که در حال حرکت به سمت دانشگاهی بین المللی هستیم و برای کسب رتبه های برتر در رتبه بندی های بین المللی کوشش می کنیم.

زرقی ادامه داد: در این راستا گزارشی درباره بین المللی سازی دانشگاه ارائه خواهد شد که چگونی عملکرد و توفیقات حاصل شده از کوشش های یکساله مثل تعاملات با کشور های صاحب نام در عرصه پژوهش را شامل می گردد. درحقیقت جشنواره ابوریحان ویترینی است که اساتید دانشجویان و محققان می توانند ضمن در جریان قرار دریافت کار های اجرا شده جهت حرکتی رشدی و جهشی دانشگاه را بیشتر لمس نمایند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی شرح داد: در کنار برگزاری جشنواره که صبح روز دوشنبه دوم دی ماه برگزار خواهد شد، دانشکده ها و مراکز تحقیقاتی دستاورد های پژوهشی خود را در غرفه هایی به نمایش می گذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تجربه شنیدن خبر های خوب و حمایت های ویژه در بیستمین جشنواره ابوریحان ، علوم سلامت رونق تازه می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه شنیدن خبر های خوب و حمایت های ویژه در بیستمین جشنواره ابوریحان ، علوم سلامت رونق تازه می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید