اجرای آزمایشی برنامه های درسی پساکرونا در سال آینده

به گزارش وبلاگ مستر، تهران (پانا) - رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت برنامه های درسی دوران پساکرونا در سال تحصیلی آینده به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

اجرای آزمایشی برنامه های درسی پساکرونا در سال آینده

به گزارش ایرنا، حسن ملکی اظهار کرد: کارگروه هایی در 2 سال گذشته برای هماهنگی برنامه و محتوای کتاب های درسی با شرایط کرونایی تشکیل شد. این کارگروه یک برنامه درسی ترکیبی (آموزش حضوری و غیرحضوری) را مدون کرد که در جلسات مربوطه آنالیز و تصویب شد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی یادآور شد: برنامه درسی ترکیبی در شورای هماهنگی و علمی سازمان پژوهش که بالاترین شورای تصویب کننده است، به تصویب رسید و در نهایت به استان ها ارسال شد که در حال حاضر در دست اجرا است.

ملکی اعلام نمود: همه برنامه های درسی بر اساس آن برنامه ترکیبی بر موضوع مفاهیم، مهارت ها و ارزش های اساسی در کتاب های درسی سازمان دهی دوباره شدند تا با شرایط کرونا و رویکرد ترکیبی سازگاری بیشتری داشته باشند.

وی بعلاوه درباره چگونگی برنامه های درسی برای دوران پساکرونا گفت: برنامه های درسی برای دوران پساکرونا به وسیله کارگروه های تشکیل شده به روزرسانی می گردد.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه دیگر تمایل نداریم که صرفا به شرایط آموزش حضوری مبتنی بر کتاب درسی بازگردیم، اضافه کرد: کتاب درسی معتبر و مهم است اما باید به واسطه سایر اجزا و مولفه های یادگیری یا همان بسته های یادگیری به سمت جلو حرکت کرد.

ملکی بیان کرد: گروه های پژوهش و برنامه ریزی درسی مشغول تدوین برنامه های درسی برای دوران پساکرونا هستند که پس از آماده شدن در سال تحصیلی آینده بعضی از آنها به صورت آزمایشی اجرایی می گردد.

وی اعلام نمود: پس از اجرای آزمایشی و دریافت بازخورد از واقعیت، می توان برنامه ها را برای سال های آینده تکمیل کرد تا در سراسر کشور به اجرا درآیند.

لازم به ذکر است مدارس و مراکز آموزشی از ابتدای اسفند ماه سال 98 به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند و آموزش دانش آموزان بر اساس اطلس یادگیری به صورت مجازی در بستر شبکه شاد، مدرسه تلویزیونی و بسته های یادگیری تداوم یافت.

تجربه 22 ماه گذشته از تعطیلی مدارس و آموزش مجازی دانش آموزان نشان داد که هیچ یک از این روش ها نمی تواند جایگزین آموزش حضوری گردد. در واقع از نظر مسوولان و کارشناسان آموزشی، آموزش از راه دور در بعضی دانش آموزان علاوه بر افت تحصیلی، مسائل جسمی، روانی و عاطفی بسیاری را ایجاد نموده است؛ بنابراین بازگشایی مدارس به صورت آرام و تدریجی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش نهاده شد.

وزارت آموزش و پرورش پس از توسعه واکسیناسیون عمومی و بعلاوه کسب مجوز از ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش حضوری و بازگشایی مدارس با حفظ سلامت دانش آموزان را در اولویت قرار داد.

آموزش و پرورش با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی الگویی را به عنوان نقشه راه برای بازگشایی ایمن و تدریجی مدارس طراحی کردند که بر این اساس مدارس در منطقه ها روستایی و عشایر فعالیت خود را از ابتدای مهرماه به صورت حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع کردند.

بعلاوه بازگشایی مدارس برای دانش آموزان مبه وسیلهه دوم در 15 آبان ماه و برای دانش آموزان ابتدایی و مبه وسیلهه اول در یکم آذرماه معین شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اجرای آزمایشی برنامه های درسی پساکرونا در سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای آزمایشی برنامه های درسی پساکرونا در سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید