برداشت چغندر قند از سطح 2 هزار هکتار از مزارع مهاباد شروع شد

به گزارش وبلاگ مستر، رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: طبق پیش بینی ها سال جاری 100 هزار تن چغندر قند از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت می گردد که 40 هزار تن بیشتر از پارسال خواهد بود.

برداشت چغندر قند از سطح 2 هزار هکتار از مزارع مهاباد شروع شد

جعفر علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار از ، اظهار کرد: در سال زراعی جاری 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصول چغندر قند رفته که این مقدار نسبت به سال گذشته 600 هکتار افزایش داشته است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه برداشت این محصول به صورت مکانیزه و سنتی است، افزود: میزان برداشت محصول در هر هکتار حدود 50 تن است.

علیزاده با بیان اینکه کارخانه ها آماده دریافت محصول از کشاورزان هستند، افزود: چغندرقند تولیدی در این شهرستان به کارخانه های قند شهر های اطراف از جمله ارومیه، میاندوآب و خوی ارسال خواهد شد.

  • افزایش 30 درصدی کشت چغندر قند در مهاباد

  • پیش بینی برداشت بیش از هزار تن چغندر قند در مهاباد

این مقام مسئول با اشاره به افزایش قیمت تضمینی خرید چغندرقند از کشاورزان افزود: با تصویب دولت سال جاری این محصول با نرخ تضمینی هر کیلوگرم هشت هزار و 400 ریال با عیار 16 از کشاورزان خریداری می گردد.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد یادآور شد: سال گذشته بیش از 60 هزار تن چغندر قند در سطح هزار و 600 هکتار از مزارع مهاباد برداشت شد؛ این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی و 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از 80 هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

انتهای پیغام / س خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "برداشت چغندر قند از سطح 2 هزار هکتار از مزارع مهاباد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت چغندر قند از سطح 2 هزار هکتار از مزارع مهاباد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید