اتصال کامل بزرگترین مزرعه بادی چین به شبکه توزیع برق

به گزارش وبلاگ مستر به نقل از سی جی تی ان، این مزرعه بادی در استان جیانگ سو در شرق چین تأسیس شده و از روز شنبه با ظرفیت کامل به شبکه برق سرتاسری این کشور متصل شده است.

اتصال کامل بزرگترین مزرعه بادی چین به شبکه توزیع برق

این اقدام تازه ترین ابتکار عمل چین برای تأمین برق مصرفی خود با استفاده از انرژی های پاک محسوب می گردد.

احتیاج چین به انرژی با توجه به صنعتی شدن این کشور روز به روز در حال افزایش است و چین میخواهد تا سال 2060 به کشوری مبدل گردد که هیچ گونه گاز دی اکسیدکربنی فراوری نمی کند.

134 توربین بادی غول پیکر این مزرعه در آب های دریا و در فاصله 35 کیلومتری از شهر کیودونگ قرار دارند و برق فراوری شده بدین شیوه به وسیله کابل های زیردریایی به داخل کشور چین منتقل می گردد. ظرفیت کلی فراوری برق این شبکه 802 مگاوات است.

به وسیله این پروژه سالانه حدود 2.2 میلیارد کیلووات برق در ساعت به شبکه تأمین انرژی چین تزریق می گردد که معادل مصرف سالانه 900000 خانوار است. تا 22 دسامبر، مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه های بادی در سواحل جیانگ سو که به شبکه برق چین متصل شده بود از 10 گیگاوات فراتر رفته بود. این استان در حال افزایش سهم انرژی های تجدیدپذیر در ترکیب انرژی مصرفی خود است و این رقم را فعلاً به 37 درصد رسانده است. بر اساس آمار دولت چین، نسبت زغال سنگ در کل انرژی مصرفی چین از 72.4 درصد در سال 2005 به 56.8 درصد در سال 2020 کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اتصال کامل بزرگترین مزرعه بادی چین به شبکه توزیع برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتصال کامل بزرگترین مزرعه بادی چین به شبکه توزیع برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید