پروژه های بزرگ میراث فرهنگی سمنان با اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسند

به گزارش وبلاگ مستر، خبرنگاران/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان از مشخص تکلیف آبگرم، موزه بزرگ و بازارچه دائمی صنایع دستی سمنان تا سال آینده به وسیله استفاده از ظرفیت ماده 27 و واگذاری به بخش خصوصی اطلاع داد.

پروژه های بزرگ میراث فرهنگی سمنان با اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسند

امیر کرم زاده در ملاقات با انجمن حافظان میراث فرهنگی و آئین های دیار قومس اظهار کرد: برای اجرای پروژه آبگرم با سرمایه گذاران مطرح، مذاکراتی اجرا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: اجرای پروژه های موزه بزرگ سمنان و بازارچه دائمی صنایع دستی سمنان با صرف اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسد و در نظر است این دو پروژه برای اجرا به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار گردد.

او یکی از راه های رشد گردشگری سمنان را استفاده از ظرفیت انجمن های مردم نهاد، سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت سایر دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها اعلام نمود و اضافه کرد: تنها راه توسعه گردشگری، واگذاری امور به بخش خصوصی و مردمی است.

او با تأکید بر اینکه سمنان به محل های گذر صنایع دستی، غذا ، فرهنگی و ... احتیاج دارد، گفت: هویت بافت تاریخی، کوچه ها، حمام های ایرانی و ... باید حفظ و از تمامی ظرفیت ها برای ارائه و فروش صنایع دستی استفاده گردد.

کرم زاده با اشاره به اینکه عوامل عدم توسعه یافتگی حوزه گردشگری استان باید آنالیز گردد، اضافه کرد: سرانه آثار تاریخی و ظرفیت های گردشگری در استان بالا است و باید از این ظرفیت ها بهره برداری کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، یکی دیگر از راه های رشد گردشگری استان را برگزاری جشنواره ها و رویدادهای متنوع بیان نمود و گفت: از برگزاری جشنواره های گردشگری به وسیله بخش خصوصی حمایت می کنیم.

مدیرعامل انجمن حافظان میراث فرهنگی و آئین های دیار قومس نیز در این ملاقات گفت: این انجمن تا کنون پیروز به ثبت 5 پرونده در حوزه خوراک و برگزاری بیش از 60 جشنواره شده است.

ملیحه صیادطوری با اشاره به اینکه جشنواره ملی نان در سمنان پیش از شیوع کرونا به مدت پنج سال برگزار گردید، اضافه کرد: نان های سمنان و سنگسر بسیار معروف هستند و در سنگسر بیش از 40 نوع نان فراوری می گردد.

مدیرعامل انجمن حافظان میراث فرهنگی و آئین های دیار قومس ادامه داد: یکی از برندهای استان سمنان، ته چین است و در هر یک از شهرستان های استان، سه یا چهار نوع ته چین طبخ می گردد.

صیادطوری گفت: به وسیله انجمن، چهار پرونده ثبتی شامل اطلس خوراک استان، آش کشک، کلندا و حلوا برنجی سمنان برای ثبت در لیست میراث معنوی کشور ارائه شده و امید است که این پرونده ها نیز در لیست کشوری به ثبت برسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پروژه های بزرگ میراث فرهنگی سمنان با اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه های بزرگ میراث فرهنگی سمنان با اعتبارات دولتی به نتیجه نمی رسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید