ورزش کردن در روزهای کرونایی سخت است؟

به گزارش وبلاگ مستر، خبرنگاران/گیلان یک دکترای برنامه ریزی تربیت بدنی گفت: این روزها برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش ابتلای مردم به این بیماری باید در خانه بمانیم و لذا ورزش کردن در فضاهای باز و عمومی توصیه نمی گردد.

ورزش کردن در روزهای کرونایی سخت است؟

مهرعلی همتی نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفت وگو با وبلاگ مستر، با بیان اینکه ورزش یک مسئله لازم در طول زندگی است، اظهار کرد: رهبر انقلاب ورزش کردن را برای جوانان لازم و برای افراد مسن واجب می دانند، زیرا بدن با ورزش ارتقا و توسعه پیدا می نماید.

وی قوی شدن بدن را منوط به ورزش کردن مداوم و روزانه دانست و اضافه نمود: انسان برای اینکه قدرت عبور از مسائل را داشته باشد، در وهله نخست نیازمند جسم قوی و سالم است و امروز با بحران کرونا روبرو هستیم و باید بیش از گذشته به سراغ ورزش برویم.

این دکترای مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی، با بیان اینکه ورزش سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید، گفت: در مقابل کرونا که به عنوان یک بلیه جهانی مطرح است باید بدن قوی تر و مقاوم تری داشته باشیم، زیرا بدن ضعیف خیلی زود در برابر بیماری کم می آورد.

همتی نژاد، ورزش در هوای آزاد را بسیار مورد تاکید دانست و توضیح داد: این روزها برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش ابتلای مردم به این بیماری باید در خانه بمانیم و لذا ورزش کردن در فضاهای باز و عمومی توصیه نمی گردد. البته افرادی که خانه های حیاط دار دارند می توانند به ورزش کردن در هوای آزاد ادامه دهند.

وی با بیان اینکه می توانیم حرکت های ورزشی حداقلی را در خانه های آپارتمانی انجام دهیم، یادآور شد: برای اینکه بدن آماده ورزش کردن گردد باید ابتدا گرم کردن را شروع کنیم، یعنی با دویدن های آرام و در جا زدن ضربان قلب خودمان را بالا ببریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان، نرمش را مرحله بعد از گرم کردن بدن دانست و اضافه نمود: نرم کردن با حرکات کششی شش تا 10 ثانیه ای شروع می گردد، زیرا در بدن انسان مفاصل فراوانی وجود دارد و این مفاصل قبل از ورزش باید روان و تحت اختیار شوند.

همتی نژاد، باز کردن پنجره ها جهت تعویض هوای داخل خانه را روش مناسبی برای ورزش های هوازی دانست و اظهار داشت: هنگام ورزش دم و بازدم زیادی داریم و لذا بهتر است هوای تازه تنفس کنیم.

وی روزهای کرونایی را بهترین فرصت برای انجام تمرین های هوازی در داخل اتاق دانست و افزود: یوگا کردن و حرکات کششی و چرخشی برای مفاصل بسیار موثر است، زیرا می توانیم این تمرین ها را تحت کنترل خودمان انجام دهیم.

این دکترای مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی، از مربیان و ورزشکارانی که آشنا با اصول تمرینات ورزشی هستند خواست در روزهای قرنطینه خانگی یک برنامه مناسب برای اعضای خانواده و دوستان خود پیشنهاد دهند و گفت: ورزش کردن در هر شرایطی باید ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ورزش کردن در روزهای کرونایی سخت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش کردن در روزهای کرونایی سخت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید