اعلام زمان خاتمه زنجیره انتقال کرونا در ایران

به گزارش وبلاگ مستر، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، در خصوص شروع واکسیناسیون علیه کووید 19 در کشور و سرانجام بیماری، توضیحاتی ارائه داد.

اعلام زمان خاتمه زنجیره انتقال کرونا در ایران

به گزارش وبلاگ مستر از مهر، پیغام طبرسی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به شروع واکسیناسیون علیه بیماری کووید 19 در کشور، گفت: واکسنی که وارد ایران شد و تزریق آن از روز گذشته انجام گرفت برای یک میلیون نفر در روسیه تزریق شده و جای نگرانی ندارد.

وی ادامه داد: این واکسیناسیون طبق اولویت بندی های مشخص شده از سوی سازمان جهانی بهداشت انجام می گردد. اگر واکسیناسیون به روش اولویت بندی های مشخص شده صورت پذیرد آمار مرگ و میر و ابتلاء به شکل چشم گیری کاهش می یابد البته هدف ما از واکسیناسیون قطع زنجیره بیماری کرونا است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، قطع زنجیره کرونا در کشور را زمانی بیان کرد که حدود 45 میلیون نفر در کشورمان واکسینه شوند و اضافه نمود: برای این تعداد از جمعیت کشور حدود 100 میلیون دوز واکسن احتیاج است و این میزان واکسن را قطعاً نمی توان از خارج وارد کرد پس در این شرایط احتیاجمند ریل گذاری فراوری داخل هستیم.

طبرسی گفت: واردات واکسن می تواند جوابگوی گروه های پرخطر و اولویت دار باشد و برای بقیه مردم باید روی فراوری داخل حساب باز کرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "اعلام زمان خاتمه زنجیره انتقال کرونا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام زمان خاتمه زنجیره انتقال کرونا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید