فوت 800 راننده تاکسی از ابتدای شیوع کرونا، توقف صدور ایساکوکارت برای رانندگان تاکسی

به گزارش وبلاگ مستر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، گفت: درحال حاضر کمتر از 4 درصد رانندگان ناوگان تاکسیرانی واکسن نزده اند که ادامه فعالیت آن ها منوط به تزریق واکسن خواهد بود.

فوت 800 راننده تاکسی از ابتدای شیوع کرونا، توقف صدور ایساکوکارت برای رانندگان تاکسی

به گزارش وبلاگ مستر، مهدی اسماعیل بگی درباره فرایند اجرای تفاهم نامه صدور ایساکوکارت، شرح داد: حدود یک ماه و نیم گذشته این تفاهم نامه با شرکت ایساکو امضاء شد که در شروع فرآیند حدود 5 هزار راننده تاکسی به شرکت ایساکو معرفی شدند؛ اما در ابتدای کار در مجموعه ایساکو مسئله ای به وجود آمد که باعث توقف اجرای این تفاهم شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه اضافه نمود: مجموعه پشتیبانی شرکت ایساکو به مشکل برخورده بود و همین امر باعث شد تا اجرای فرآیند آنطور که باید با سرعت پیش رود، پیش نرود.

اسماعیل بگی ضمن اشاره به برگزاری جلسه طی چند روز گذشته به منظور معین تکلیف موضوع با شرکت ایساکو، بیان نمود: در نتیجه این مجموعه قول داده تا طی دو هفته آینده فرآیند صدور ایساکوکارت را با سرعت شروع کند.

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر 21 هزار راننده تاکسی به شرکت ایساکو معرفی شده اند، گفت: در اطلاع هستم که مدیران این شرکت به صورت جدی مشکل را پیگیری کردند و درحال حاضر مشکل به وجود آمده در شرکت ایساکو، رفع شده است. امیدواریم که پیش از شروع سال تازه بخشی از نیازهای تاکسیرانان شهر تهران در این رابطه تأمین شده باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره واکسیناسیون رانندگان تاکسی نیز شرح داد: سازمان طرحی در دو بخش برای واکسیناسیون اجرا کرد. طرح نخست مربوط به نصب کارت واکسن روی شیشه خودرو بود و طرح دوم شامل برخورد با تاکسیرانانی می شد که برای واکسن اقدام ننموده بودند.

اسماعیل بگی درباره تاکسیرانانی که کارت واکسن را روی شیشه خودرو نصب نموده اند، گفت: تیم های نظارتی در خاتمهه های مختلف سطح شهر حضور می یابند و براین مسئله نظارت می نمایند؛ البته در این میان برای اینکه امرار معاش و فعالیت تاکسیرانان ضربه نخورد، کارت واکسن به وسیله بازرسان در بعضی نقاط و دفاتر تاکسیرانی در خاتمهه ها برای رانندگانی که واکسن زده اند اما کارت را دریافت نکردند، صادر می گردد.

وی درباره عدم واکسیناسیون بیش از 5 هزار راننده تاکسی شهر تهران در ماه گذشته، بیان نمود: در همین مدت اعلام شده آمار رانندگانی که از دریافت واکسن خودداری نموده اند، کاهش یافته و درحال حاضر به حدود 4 هزار راننده رسیده است؛ یعنی بیش از یکهزار راننده تاکسی در همین مدت واکسن کرونا زده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره به مابقی تاکسیرانانی که هنوز واکسن دریافت ننموده اند، گفت: تیم های نظارتی در معابر و خاتمهه ها درحال گشت زنی هستند و خودروی تاکسیرانی که واکسن نزده، تا زمان دریافت واکسن متوقف می گردد. اگر هم تاکسیرانی تمایل به واکسن نداشته باشد، امکان فعالیت نخواهد داشت و پروانه تاکسیرانی او ابطال خواهد شد چرا که تمدید پروانه منوط به واکسیناسیون است.

به گفته اسماعیل بگی؛ کد ملی تاکسیرانانی که واکسن زده و نزده اند در دست سازمان تاکسیرانی است؛ بنابراین راننده ای که واکسن نزده به صورت اتوماتیک و سیستمی، پروانه فعالیتش صادر و تمدید نخواهد شد.

وی با اعلام اینکه حدود 3 تا 4 درصد تاکسیرانان هنوز واکسن نزده اند، اضافه نمود: اما اینکه حدود 96 درصد از یک جامعه 80 هزار نفری اقدام به واکسیناسیون نموده اند، بسیار خوب است.

بنا براعلام سایت شهر، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: متأسفانه طی شروع شیوع کرونا تا به امروز، بیش از 800 راننده تاکسی جان باخته و 800 خانواده ضایعه دیده است. سلامت تاکسیرانان اهمیت دارد و مسافران هم باید در صورت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر تاکسی، واکسن زده باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فوت 800 راننده تاکسی از ابتدای شیوع کرونا، توقف صدور ایساکوکارت برای رانندگان تاکسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت 800 راننده تاکسی از ابتدای شیوع کرونا، توقف صدور ایساکوکارت برای رانندگان تاکسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید