شگفتی پایگاه اینترنتی ام اس ان از مهار کرونا در ایران با وجود تحریم ها

به گزارش وبلاگ مستر، پایگاه اینترنتی متعلق به شرکت مایکروسافت از موفقیت ایران در مهار ویروس کرونا با وجود تحریم های گسترده آمریکا ابراز تعجب و تحسین کرد.

شگفتی پایگاه اینترنتی ام اس ان از مهار کرونا در ایران با وجود تحریم ها

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ مستر، ام اس ان دات کام با طرح این سوال که ایران با وجود تحریم ها و محدودیت ها چگونه می تواند ویروس کرونا را مهار کند؟، نوشت: از زمانی که اولین مورد کروناویروس در ایران شناسایی شد، این کشور اقدامات گسترده ای را برای مهار شیوع این بیماری انجام داده است، به طوری که آمار مرگ و میر روزانه در روز های گذشته بر خلاف برخی دیگر از کشور های جهان رو به کاهش است. گزارش ها حاکی از آن است که آمار تلفات در 8 روز گذشته با کاهش شدید روبرو بوده است.

اما دلیل این اتفاق با وجود تحریم ها و محدودیت های تجاری چیست؟ داوطلبان مردمی نقش بسزایی دارند، اگرچه در شروع، ایرانیان مانند سایر مردم در سراسر جهان، از شدت ترس احساس می کردند که با هجوم به داروخانه ها و خرید ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای محافظت از خود بگذرانند و همین امر باعث شد ایران در برهه ای با مشکل تامین این اقلام روبرو شود، اما بعداً به این نتیجه رسیدند که کمک به یکدیگر راهی بهتر برای زنده ماندن است؛ بنابراین، تقریباً همه افراد برای انجام هر کاری که بتوانند با این بیماری مقابله کنند، داوطلب شدند، گروه های داوطلب شروع به ارائه خدمات به بیماران و کادر پزشکی و همچنین تولید ماسک صورت، اسکراب و ضد عفونی کننده کردند.

بسکمک از این داوطلبان، خانم های خانه دار بودند که ماسک و سایر ملزومات را برای توزیع در بین عموم و کارمندان بهداشت دوختند. علاوه بر این، تیم های متشکل از جوانان ایرانی تولید مواد ضدعفونی کننده در دانشگاه ها یا اماکن مذهبی را شروع کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شگفتی پایگاه اینترنتی ام اس ان از مهار کرونا در ایران با وجود تحریم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفتی پایگاه اینترنتی ام اس ان از مهار کرونا در ایران با وجود تحریم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید