شکست غافلگیرکننده شانس اول صعود، الوحده به پای پرسپولیس پیچید

به گزارش وبلاگ مستر، تیم فوتبال پرسپولیس در پنجمین ملاقات خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 19 امروز دوشنبه در استادیوم جواهر لعل نهرو شهر گوا هند به مصاف تیم الوحده امارات رفت که این ملاقات با رجحان یک بر صفر تیم اماراتی به سرانجام رسید. تویز ماتائو در دقیقه 5 برای این تیم گل زد.

شکست غافلگیرکننده شانس اول صعود، الوحده به پای پرسپولیس پیچید

مهدی ترابی و وحید امیری از پرسپولیس در این ملاقات کارت زرد گرفتند.

یحیی گل محمدی در این ملاقات از حامد لک، سیدجلال حسینی (78 مهدی عبدی)، محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی (46 مهدی شیری)، وحید امیری (78 علی شجاعی)، کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک (46 احمد نورالهی)، احسان پهلوان، مهدی ترابی، شهریار مغانل و(46 امید عالیشاه) و عیسی آل کثیر استفاده کرد.

ترکیب ابتدایی پرسپولیس در ملاقات با الوحده

در حالی که سرخپوشان به پشتوانه کسب چهار پیروزی و صدرنشینی در گروه گام در این ملاقات گذاشته بودند و شاید حریف را دست کم گرفته بودند، این الوحده بود که شوک اول را به بازیکنان سرخپوش وارد کرد تا شاگردان گل محمدی به خودشان بیایند.

در دقیقه 5 این ملاقات تویز ماتائو به راحتی از بین چهار بازیکن پرسپولیس که به نظر مغرور می آمدند و روی پای حریف نرفتند، عبور کرد و از جناح راست وارد محوطه جریمه شد و با ضربه ای محکم در زاویه بسته سقف دروازه حامد لک را به لرزه در آورد تا سرخپوشان گل نخست را دریافت نمایند.

پس از این غافلگیری پرسپولیس برای دقایق زیادی کنترل بازی را در دست گرفت و کوشش کرد توپ را به سمت دروازه الوحده به حرکت در آورد اما دفاع پرتعداد حریف اماراتی این اجازه را به سرخپوشان نداد که تا دقیقه 30 حتی یک خطر جدی روی دروازه این تیم ایجاد نمایند.

کوشش های پرسپولیس برای زدن گل تساوی در نیمه اول ثمری نداشت

در مقابل اما الوحده توانست از زیر فشار حملات پرسپولیس خارج گردد و در چندین مرحله خودش را به محوطه جریمه سرخپوشان نزدیک کرد. در دقیقه 34 عمرالخربین از زمین خودشان با شوتی محکم دروازه پرسپولیس را نشانه گرفت که حامد لک با کوشش زیاد روی خط دروازه این توپ بلند را به کرنر فرستاد.

دقایق باقی مانده نیمه اول با افزایش فشار حملات سرخپوشان همراه شد و این تیم توپ هایی را روی دروازه حریف ارسال کرد اما در رسیدن به هدفشان ناکام ماندند تا نیمه اول را با شکست به رختکن بفرایند.

نیمه دوم

با آغاز نیمه یحیی گل محمدی سه تعویض همزمان انجام داد و احمد نورالهی، امید عالیشاه و مهدی شیری را به زمین فرستاد تا شرایط تیمش در برنامه های هجومی متفاوت گردد.

پرسپولیس که تصورش را نمی کرد در ملاقات با الوحده امارات با چنین شرایطی روبرو گردد برای رسیدن به گل تساوی به آب و آتش زد و حملاتی را روی دروازه حریف پی ریزی کرد اما دفاع پرتعداد الوحده اجازه نداد سرخپوشان در موقعیت گلزنی قرار بگیرند.

بازیکنان الوحده به هر روشی متوسل شدند تا بتوانند از گل زده خود محافظت نمایند

البته در چند مورد سرخپوشان توانستند دروازه الوحده را با خطر جدی روبرو نمایند اما در رسیدن به گل ناکام بودند. در 10 دقیقه پایانی تیم الوحده تغییراتی را در تیمش ایجاد کرد تا هم فرایند هجومی پرسپولیس را متوقف کند و هم بتواند با بازیکنان تازه نفس از تک گل خود محافظت کند.

در مقابل یحیی گل محمدی هم سیدجلال حسینی را از زمین بیرون کشید و با به میدان فرستادن مهدی عبدی در دقیقه 78 و همچنین فرستادن علی شجاعی به جای وحید امیری در همین دقیقه کوشش کرد شرایط بازی را به گونه ای تغییر دهد که نتیجه هم تغییر کند.

در دقیقه 81 مهدی ترابی توپی را پشت محوطه جریمه به عیسی آل کثیر رساند تا او در موقعیت گلزنی قرار بگیرد اما این بازیکن توپ را درست همانجایی زد که دروازه بان الوحده ایستاده بود و در دو ضرب توپ را از آن خود کرد.

در دقیقه 82 علی شجاعی قصد داشت از جناح چپ توپی را روی دروازه الوحده ارسال کند که انور با تکلی خشن او را سرنگون کرد و داور با کارت قرمز مستقیم او را از زمین اخراج کرد. این ضربه را ترابی روی دروازه ارسال کرد که کنعانی زادگان توپ را به تیر افقی دروازه کوبید.

نورالهی که در نیمه دوم به زمین آمد کوشش زیادی کرد تا به گلزنی تیمش یاری کند اما قفل دروازه حریف باز نشد

دقیقه 88 بهترین فرصت برای مهدی عبدی ایجاد شد و در حالی که توپ از بالای سر مدافعان حریف عبور نموده بود و در کنج محوطه شش قدم به وی رسیده بود، با خونسردی در زوایه ای بسته به توپ ضربه زد که به بدن دروازه بان حریف برخورد کرد.

پرسپولیس که در چهار ملاقات گذشته خود صاحب پیروزی شده بود و 12 امتیاز کسب نموده بود، پس از 14 بازی طعم شکست را با یحیی گل محمدی چشید. با این حال هنوز شانس اول صعود از گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا به شمار می رود. البته الوحده با این پیروزی 10 امتیازی شد و به نزدیکی پرسپولیس رسید.

ملاقات پایانی دو تیم در این مرحله تکلیف تیم صدرنشین را معین خواهد نمود. پرسپولیس باید به مصاف تیم الریان برود که با یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفته است و الوحده هم باید به مصاف گوا هند برود که 2 امتیاز کسب نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شکست غافلگیرکننده شانس اول صعود، الوحده به پای پرسپولیس پیچید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست غافلگیرکننده شانس اول صعود، الوحده به پای پرسپولیس پیچید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید