خبرنگاران سیزده به درامسال، به درنیست،مردم قرنطینه خانگی را حفظ نمایند

به گزارش وبلاگ مستر، قم - خبرنگاران - با آمدنش روزگارمان را تغییر داد، خانه نشینمان کرد و نوروزی متفاوت از آنچه که تا به امروز دیده بودیم را برایمان رقم زد. اما از طرفی کرونا با آمدنش خواب از چشم پرستاران و پزشکان برد، گروه های جهادی را به خط کرد و جان بعضی از عزیزمان را گرفت. حالا سیزده به در دیگری در پیش است، روزی که سال جاری به در نیست و مردم قم باید قرنطینه خانگی را حفظ نمایند

خبرنگاران سیزده به درامسال، به درنیست،مردم قرنطینه خانگی را حفظ نمایند

چشم های سرخ شده از خستگی اش را می توان از پشت عینکش دید، از روز اول تشخیص اولین مورد کرونا، هنوز خانه نرفته است و همراه دیگر پرستاران و پزشکان کمر همت را برای ریشه کن کردن این بیماری بسته است، با صدای گرفته اش می گوید، خواهشا سیزده به در، در منازل بمانید و به خودتان و کادر درمان رحم کنید.

اگر چه کرونا با آمدنش جهان را تغییر داده است، ولی به نظر می رسد که نتوانسته است فضای ذهنی بعضی را تغییر دهد. کسانی که فرصت تعطیلات را برای گردش و سفر مغتنم شمرده و با بی موالاتی، نه تنها سلامت خود و عزیزانشان را به خطر انداخته اند، بلکه مانع از مهار این ویروس سرکش شوند.

موضوعی که موجب شده تا مسئولان کشور و استان پای کار آمده تا با ایجاد محدودیت هایی مانع از تبدیل 13 فروردین ماه به یک تهدید شیوع موج بعدی کرونا شوند.

استاندار: قمی ها 13 فروردین ماه در خانه بمانند

استاندار قم نیز در گفت و گویی با تاکید بر ضرورت استمرار قرنطینه خانگی گفت: از همه شهروندان قم درخواست می کنیم در روز طبیعت سال جاری را در خانه بمانند.

بهرام سرمست با اشاره به تعطیلی کلیه پارکها، تفرج گاه ها و اماکن تفریحی در ایام شیوع بیماری کرونا، گفت : از مردم انتظار داریم با توجه به آگاهی بخشی های انجام شده دراین زمینه، در حفظ شرایط فاصله گذاری اجتماعی و ماندن در خانه کوشا باشند .

وی قم با بیان تدابیر اندیشیده شده برای عده قلیلی که مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت ننموده و قصد رفتن به طبیعت را دارند، گفت: نیروی انتظامی در مبادی ورودی شهر قم مستقر بوده و این مبادی به شدت کنترل خواهد شد.

سرمست گفت: در صورت رعایت نکردن طرح فاصله گذاری اجتماعی و تجمع در بوستان ها و پارک ها در روز سیزدهم فروردین، باید پلیس و نیروی انتظامی ورود نموده و مسئولیت ذاتی خود را انجام دهد و در برابر هیچ تجمعی که عامل شیوع بیماری باشد نباید بی تفاوت باشید.

نگران شیوع کرونا در 13 فروردین هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در گفت و گویی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 103 بیمار مشکوک به کرونا در مراکز در مانی استان پذیرش شده اند گفت: نگران افزایش شیوع کرونا به دلیل رعایت نشدن قرنطینه خانگی در روز طبیعت هستیم.

محمدرضا قدیر با تاکید بر لزوم توجه مردم به توصیه های پزشکی و قرنطینه خانگی اضافه کرد: مهمترین دغدغه ما افزایش پیک مراجعات مردمی بعد از سیزدهم فروردین ماه است و از این رو از مردم می خواهیم در منازل مانده و بیرون نروند.

وی ادامه داد: هم اکنون 120 بیمار بدحال در مراکز درمانی قم وجود دارند.

تمام بوستان های قم تا اطلاع ثانوی تعطیل است

شهردار قم نیز در این زمینه گفت: به منظور حفظ امنیت و سلامت شهروندان، سال جاری هیچ برنامه ای برای روز طبیعت و 13 فروردین توسط شهرداری تدارک دیده نشده است و تمام پارک ها و بوستان های این شهر تا اطلاغ ثانوی تعطیل است.

سید مرتضی سقاییان نژاد، با تأکید بر تعطیلی همه بوستان ها و مراکز تفریحی در سطح شهر، توضیح داد: اولویت شهرداری حفظ سلامت مردم و رعایت توصیه ها و دستورات ستاد مبارزه با کرونا است.

شهردار قم، ادامه داد: تمام ظرفیت های تفریحی، بوستان ها و پارک های شهری متعلق به مردم است اما برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی تمام امکانات شهرداری به صورت خاص تعطیل است.

سقاییان نژاد گفت: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده و در پی تعطیلی بوستان ها و پارک های شهر تا اطلاع ثانوی، طرح فاصله گذاری اجتماعی تا بیستم فروردین تمدید شده است.

وی با اشاره به اهمیت در خانه ماندن شهروندان برای قطع زنجیره شیوع کرونا گفت: اجرای توصیه های پزشکان و همچنین توجه به رعایت قرنطینه خانگی در روزهای پیش رو به ویژه در 13 فروردین ماه لازم است.

شهردار قم با ابراز تأسف و عذرخواهی از مردم برای ارائه نشدن خدمات و شرایط ویژه برای روز طبیعت، اضافه کرد: شهرداری قم برای حفظ امنیت و سلامت شهروندان سال جاری هیچ برنامه ای برای روز طبیعت و 13 فروردین تدارک ندیده است.

وی با درخواست از مردم برای حفظ قرنطینه خانگی، گفت: شهرداری برای انتها دوره قرنطینه و ویروس کرونا برنامه ای جامعی را داشته و مردم می توانند آن موقع، از بوستان ها و مراکز تفریحی استفاده نمایند.

نیروی انتظامی قم مبادی ورودی شهر را در روز طبیعت به شدت کنترل می نماید

فرمانده انتظامی قم نیز با تاکید بر ضرورت استمرار قرنطینه خانگی برای قطع زنجیره شیوع کرونا گفت: نیروی انتظامی قم مبادی ورودی شهر را در روز طبیعت به شدت کنترل می نماید.

عبدالرضا آقاخانی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم گفت: در جهت کنترل ورودی های قم، 50 تیم عملیاتی جهت جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی مستقر شدند و در درون استان نیز 13 اکیپ سیار از سوی راهور به شناسایی خودروهای غیربومی پارک شده در قم و تماس با مالکین اقدام کردند.

وی ادامه داد: در طول 48 ساعت گذشته، 12 خودروی غیربومی در قم با توجه به مقاومتی که برای ورود به شهر داشتند، مشمول جریمه 500 هزارتومانی و 2 خودرو نیز به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به اینکه این طرح تا 20 فروردین ادامه دارد، اعلام کرد: طرح جداسازی اجتماعی پیروز بوده و ادامه دارد و بنای ما تعامل و برخورد خوب با مردم است و مأموران دراین باره کاملاً توجیه شده اند و در نظرسنجی نیز صندلی خوبی در نحوه برخورد با مردم داریم.

طرح منع ورود افراد غیربومی در تمام بخش های قم اجرا می گردد

رییس شورای اسلامی شهرستان قم نیز در گفت و گو با وبلاگ مستر با تاکید بر اجتناب از سفر غیر حضور در بخش های تابعه قم، گفت: به منظور اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی، طرح منع ورود افراد غیربومی در تمام بخش های پنجگانه استان اجرا می گردد.

جواد ایل سعادتمند، اعلام کرد: بر اساس تصمیم گیری های گرفته شده و به منظور حفظ سلامت مردم، طرح فاصله گذاری اجتماعی در تمام مناطق استان به خصوص طی روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه جاری با جدیت اجرا می گردد و از رفت وآمد مردم و ورود افراد غیربومی به بخش های مرکزی، کهک، جعفریه، سلفچگان و خلجستان جلوگیری می گردد.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی و انتظامی بخش های استان در اجرای این طرح مصمم هستند و هیچ گونه بهانه ای برای ورود افراد غیربومی به این مناطق پذیرفته نیست و به همین دلیل از مردم قم می خواهیم به قوانین احترام گذاشته و با ماندن در خانه و پرهیز از سفر، مسئولان استان را در اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی و مقابله با ویروس کرونا، کمک نمایند.

وی ادامه داد: طرح ممنوعیت ورود افراد غیربومی به بخش های استان در تمامی مسیرها و در طول شبانه روز توسط عوامل اجرایی و همکاری خود مردم بومی اجرا می گردد، به همین دلیل امکان هیچ گونه ترددی برای کسانی که می خواهند خارج از حیطه نظارت ها، وارد مناطق مختلف قم شوند، وجود ندارد.

استان قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش مرکزی، جعفریه، کهک، سلفچگان و خلجستان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سیزده به درامسال، به درنیست،مردم قرنطینه خانگی را حفظ نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سیزده به درامسال، به درنیست،مردم قرنطینه خانگی را حفظ نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید