خبرنگاران بچه ها را از کرونا دور نگهداریم

به گزارش وبلاگ مستر، تهران - خبرنگاران - فوق تخصص بیماری های عفونی بچه ها با تاکید بر لزوم دور نگه داشتن بچه ها از افراد مبتلا به کرونا گفت: باید به بچه ها دور از هر گونه استرس و اضطراب، رعایت بهداشت فردی و دور ماندن از مبتلایان به ویروس کرونا را آموزش داد و امور زندگی جاری آن ها را مختل نکرد.

خبرنگاران بچه ها را از کرونا دور نگهداریم

عبدالله کریمی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت وبلاگ مستر اضافه نمود: فراوری واکسن کرونا یک سال زمان می برد، هنوز کرونا درمان ضد ویروسی شناخته شده ندارد و تداوم همه گیری آن تعیین نیست، بنابراین مردم باید در همه گروه های سنی موارد بهداشتی را به طور کامل رعایت نمایند و والدین از آوردن بچه ها به مکان های شلوغ خودداری نمایند.

وی افزود: برای جلوگیری از ابتلا بچه ها به این بیماری باید راه های پیشگیری و رعایت بهداشت فردی از جمله شستن مرتب دست ها با آب و صابون، استفاده از ژل های ضدعفونی نماینده دست، دور ماندن از افراد آلوده به این ویروس رعایت گردد.

این متخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: مطالعات نشان داده، عفونت کرونا در بچه ها بسیار خفیف است، اما ممکن است مانند سایر عفونت های تنفسی در گروه خاصی از بچه ها عفونت شدید ایجاد کند به گونه ای که از هر 100 کودک، دو نفر به این ویروس مبتلا می شوند.

کریمی ادامه داد: این روزها با توجه به انتشار اخبار مبتلایان به ویروس کرونا و نگرانی های ایجاد شده در بین خانواده ها به وسیله فضای مجازی، والدین مضطرب هستند که آیا بچه ها آن ها در معرض خطر ابتلا به این ویروس هستند و این استرس و نگرانی، بچه ها را نسبت به کرونا حساس می نماید.

وی تاکید نمود: باید به بچه ها دور از هر گونه استرس و اضطراب، رعایت بهداشت فردی و دور ماندن از مبتلایان به ویروس کرونا را آموزش داد و امور زندگی جاری آن ها را مختل نکرد.

کریمی تاکید نمود: از هر 100 نفر گرفتار به این ویروس، 97 نفر بهبود می یابند و نباید فراموش کرد که ترس از کرونا، باعث انتشار بیشتر بیماری می گردد.

وی ادامه داد: هر فردی که علائم سرماخوردگی دارد، هیچ گونه آزمایشی ضروری و لازم نیست در صورت مشکوک بودن به ویروس کرونا، باید از پزشک درخواست انجام آزمایش گردد.

به گفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی،تا به امروز 53 هزار و183 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد سه هزار و 294 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده و 17 هزار و 935 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بچه ها را از کرونا دور نگهداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بچه ها را از کرونا دور نگهداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید