تعهد نخست وزیر اتیوپی برای پیروزی در نبرد تیگرای

به گزارش وبلاگ مستر، نخست وزیر اتیوپی متعهد به تحقق پیروزی در جنگ دایر در شمال این کشور شد.

تعهد نخست وزیر اتیوپی برای پیروزی در نبرد تیگرای

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، پس از اینکه نیروهای جبهه آزادی بخش خلق تیگرای مدعی شدند که یک شهر راهبردی دیگری را تحت کنترل خود درآورده اند، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی متعهد به تحقق پیروزی در جنگ دایر در شمال این کشور شد.

وی خطاب به مسئولان دولتی اعلام کرد: ما با تمام قدرت و توان خود با آنها مقابله خواهیم کرد.

آبی احمد بعلاوه توضیح داد: چالش های زیادی وجود دارد اما قاطعانه می توانم به شما بگویم که به یک پیروزی همه جانبه و فراگیر دست خواهیم یافت.

وی در پیامی در فیسبوک، اتیوپیایی ها را به استفاده از هرگونه سلاح ممکن برای مقابله با جبهه آزادی بخش خلق تیگرای و سرنگون کردن آن ترغیب کرد.

نخست وزیر اتیوپی تاکید نمود: جان باختن به خاطر اتیوپی وظیفه همه ماست.

جبهه آزادی بخش خلق تیگرای روز یکشنبه گفته بود که نیروهایش کنترل دو شهر کلیدی کامبولچا و دسه را به دست گرفته است. تصرف کامبولچا یک دستاورد استراتژیک برای نیروهای ضد ارتش اتیوپی و متحدانش که کوشش مینمایند تا تیگرایی ها را از منطقه امهری بیرون نمایند، به شمار میرود.

این شهر بزرگ در یک بزرگراه اصلی و با فاصله تقریبی 380 کیلومتر از آدیس آبابا، مرکز اتیوپی واقع است و در جنوبی ترین بخش امهری است که نیروهای این جبهه از زمان ورود به منطقه در ماه ژوئیه به آن رسیده اند.

جنگ در اتیوپی یک سال قبل بین نیروهای ارتش فدرال و جبهه آزادی بخش خلق تیگرای شروع شد که برای 30 سال پیش از انتصاب آبی احمد به عنوان نخست وزیر در 2018 بر سیاست های اتیوپی سلطه داشت. درگیری ها در اتیوپی باعث کشته شدن هزاران غیرنظامی و بی خانمانی بیش از دو میلیون تن شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "تعهد نخست وزیر اتیوپی برای پیروزی در نبرد تیگرای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهد نخست وزیر اتیوپی برای پیروزی در نبرد تیگرای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید