جزئیات افزایش 2 برابری یارانه از 90 تا 126 هزار تومان

به گزارش وبلاگ مستر، افزایش مبلغ یارانه های نقدی وعده ای بود که قرار شد از آذرماه اتفاق بیفتد ولی اینگونه نشد؛ یارانه ای که به حذف ارز 4200 و منابع ناشی از آن برمی شود. این در حالی است که طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از محسن رضایی- معاون مالی رئیس جمهوری- قرار است از ابتدای دی ماه، یارانه ها دو برابر شده و مثلا یک خانوار چهار نفره رقمی معادل 800 هزار تومان کالا و پول دریافت کند.

جزئیات افزایش 2 برابری یارانه از 90 تا 126 هزار تومان

پرداخت به یارانه بگیران معیشتی بر اساس دهک

با اینکه این یارانه قرار است به زودی پرداخت گردد، هنوز شرح شفاف و رسمی در این رابطه صورت نگرفته است؛ با این حال پیگیری ایسنا از منابع آگاه نشان می دهد که پرداخت یارانه نو به جمعیت 60 میلیون نفری انجام خواهد شد که همان افراد دریافت نماینده یاری های معیشتی در هر ماه هستند؛ به طوری که 30 میلیون نفر یارانه 90 هزار تومانی و 30 میلیون نفر دیگر یارانه 126 هزار تومانی دریافت می نمایند.

توزیع یارانه به نحوی است که دهک های یک تا چهار مبلغ 126 هزار تومان و پنج تا هفت مبلغ 90 هزار تومان دریافتی خواهند داشت. این 60 میلیون نفر که از بین جمعیت 78 میلیونی یارانه بگیران در سال 1398 گزینش شده بودند، دریافت نماینده یاری های معیشتی یعنی منابع ناشی از افزایش قیمت بنزین هستند که در دهم هر ماه برای آنها پرداخت صورت می گیرد، حال اینکه یارانه نو هم دهم ماه همراه با یاری معیشتی پرداخت گردد یا اینکه در روز جداگانه ای انجام گردد، به طور کامل معین نیست.

بر این اساس با پرداخت یارانه 90 تا 126 هزار تومانی به خانوارهای دریافت نماینده یاری معیشتی که مقادیر متفاوتی بین 55 تا 205 هزار تومان به همراه یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی به ازای هر نفر دریافتی دارند، جمع یارانه در ماه به 800 هزار تومان هم می رسد.

قرار بود بن کارت باشد ولی نیست

پیش تر قرار بود که پرداخت این یارانه نو در قالب کارت های اعتباری باشد اما ظاهرا به نتیجه معینی در این رابطه نرسیده اند و احتمالا به صورت کاملا نقدی پرداخت انجام می گردد.

منابع فعلا توافقی است

اما منابع پرداختی برای این یارانه های نو از محل حذف ارز 4200 تومانی باید صورت بگیرد که فعلا چنین حذفی صورت نگرفته ولی ظاهرا توافقاتی بین دولت و مجلس برای تأمین منابع تا زمان حذف ارز 4200 تومانی وجود داشته است.

احتمالا تکلیف نهایی امشب معین می گردد

طبق آنچه اعلام شده قرار است امشب طی جلسه ای جمع بندی نهایی درباره پرداخت یارانه نو انجام و به زودی در این رابطه اطلاع رسانی رسمی گردد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز

به "جزئیات افزایش 2 برابری یارانه از 90 تا 126 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات افزایش 2 برابری یارانه از 90 تا 126 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید