آیا تست فورى کرونا را مى توان جایگزین پى سى آر کرد؟

به گزارش وبلاگ مستر، تست فورى کرونا می تواند در افراد علامت دار بویژه در مناطقی که دسترسی به تست پی سی آر وجود ندارد و شیوع بیماری هم زیاد است مورد استفاده قرار گیرد و نتایج مثبت آن به اسم وجود بیماری در نظر گرفته گردد. اما نتایج منفی در افراد علامت دار نیازمند تایید با پی سی آر است.

آیا تست فورى کرونا را مى توان جایگزین پى سى آر کرد؟

به گزارش وبلاگ مستر ، دکتر سید مهدی بوترابی، عضو انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ایران با اشاره به این مطالب به وبلاگ مستر آنلاین مى گوید: تست های فوری یا راپید معمولا از اختصاصیت قابل قبولی برخوردار هستند و حساسیت این تست ها نسبت به پی سی آر هم حداقل 80 درصد است که با توجه به حیطه کاربرد و الگوریتم های تشخیصی موجود قابل قبول است .

وى مى افزاید: این تستها باید در افراد علامت دار و یا برای شناسایی افراد در تماس با بیماران کرونایی یا مشکوک به کرونا استفاده شوند. تفسیر تست و انجام تست تاییدی بر اساس جمعیت مورد نظر فرق دارد.

بوترابی اعلام نمود: البته در افراد بدون علامت نتایج مثبت تست های سریع باید با تست پی سی آر تایید شوند. بنابراین تست های سریع انتی ژن در تشخیص و مدیریت بیماری کرونای نوظهور کاربرد داشته و می توانند مورد استفاده قرار گیرند اما در همه شرایط نمی توانند جایگزین تست پی سی آر شوند.

منبع: جام جم آنلاین

به "آیا تست فورى کرونا را مى توان جایگزین پى سى آر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا تست فورى کرونا را مى توان جایگزین پى سى آر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید