افزایش بیکاری در منطقه یورو به دلیل شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ مستر، خبرگزاری خبرنگاران- نرخ بیکاری در منطقه یورو تحت تاثیر محدودیت های پیشگیرانه ای که دولت های اروپایی برای مهار کردن ویروس کرونا اتخاذ کرده اند، در ماه دسامبر افزایش یافت.

افزایش بیکاری در منطقه یورو به دلیل شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مستر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نرخ بیکاری در منطقه یورو تحت تاثیر پیامد های پاندمی و محدودیت های پیشگیرانه ای که دولت های اروپایی برای مهار کردن این بحران اتخاذ کرده اند، در ماه دسامبر به ویژه در میان جوانان آشکارا افزایش یافت. طبق تازه ترین ارقامی که اداره آمار اروپا (یورواستات) روز دوشنبه منتشر کرد، 18.5 درصد جوانان زیر بیست و پنج ساله منطقه یورو بیکار هستند.

طبق گزارش یورواستات در نوزده کشور منطقه یورو نرخ بیکاری در ماه دسامبر به 8.3 درصد رسید که نسبت به ماه نوامبر نوسان چندانی نداشت، اما در مقیاس سالانه 0.9 درصد افزایش یافت. طبق همین گزارش، نرخ بیکاری در قشر جوان این کشور ها در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر 0.4 درصد و در مقیاس سالانه 3 درصد افزایش یافت.

به رغم طرح ها و برنامه های حمایتی بی سابقه ای که دولت های منطقه یورو به منظور کمک به حفظ کسب و کار ها و خانواده ها به اجرا گذاشته اند، هر روز اخبار جدیدی درباره حذف مشاغل در این کشور ها منتشر می شود.

نرخ بیکاری در بیست و هفت کشور اتحادیه اروپا نیز تقریبا شبیه منطقه یورو است. نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا در ماه دسامبر 7.5 درصد بود که نسبت به ماه دسامبر تغییر چندانی نداشت، اما نسبت به یک سال گذشته یک درصد رشد کرده بود.

تحلیلگران اقتصادی اروپا معتقدند با توجه به رکود تاریخی ناشی از همه گیری کرونا در اروپا، رشد نرخ بیکاری در منطقه ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش بیکاری در منطقه یورو به دلیل شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش بیکاری در منطقه یورو به دلیل شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید